søndag, april 08, 2007

Alt er til salgs.

I dag tidlig fikk jeg en mail fra QXL som hadde gleden å tilby meg opptil 100 gratis annonser i forbindelse med min bursdag om en uke. Wohoooo!! (For bursdagen, mener jeg. Ikke mye for annonsene, kjenner jeg..) Helt strålende underholdning å kikke på QXL-aukjsoner mens man venter på at kaffen skal virke og hjernen skal våkne om morgenen.

Jeg endte fort opp i den mest obskure kategorien. Ikke bare har de en samlekategori kalt "Alt det andre" for alt rasket de ikke kan plassere i konkrete båser. De har sett seg nødt til å etablere en "Øvrig"-kategori inne i den igjen. Det blir ikke mer diverse og obskurt enn det.

Der fant jeg en lang rekke godbiter jeg gjerne vil dele med dere.

***

Jeg velger å starte med noen ganske så unike dollarsedler, stadig like aktuelle til tross for det uskrevne best før 2001-stempelet.


Skulle være greie å brenne under seremonier, tenne cubanske sigarer med eller tørke seg i *#&) med, skulle en tro..

***

Her har vi også en luring som selger høyaktuelt materiale. Lurer på om han kan slenge med noen gamle regninger og pizzareklamer..



***

Tyverisikring er en nødvendighet i dagens samfunn.



Skal du eller jeg forklare vedkommende om konseptet kniver? Det der blir jo som å binde fast noe med en skikkelig vanskelig knute..

***

Ingen salgsplass uten mirakler til salgs. Jeg regner med at produktet fungerer utmerket da det selges på QXL til 199.- og ikke i enhver butikk. Hmmm...



Det unike her er at "..Femagis stimulere til naturlig bryst utvikling, ...". Gud bedre som jeg hater idioter som ikke har begrep om orddeling. Vi burde egentlig knekke fingrene deres og gi de permanent skriveforbud!

***

Denne fascinerte meg. Utrolig hva noen er villig til å gjøre for sin egen forfengelighet. Det at produktet leveres i en eksklusiv mahogni-koffert, gjør det litt enklere å forsvare prisen.



Er det bare jeg som får assosiasjoner til spjelking, gips og krykker? Hvor er den lille sykesengen og den lille ambulansen?

***

Et par intense bud her skulle spare deg en tur til apoteket..



Å handle legemidler av en selger som kaller seg "bruktmoped", ser jeg absolutt ingen problemer med.

***

Så er det et av de produktene iallefall undertegnede velger å handle under ordnede forhold med garantert kvalitet.



***

Denne hadde antakeligvis blitt røsket av like fort som den var satt på, tror jeg.



Et flott produkt er det uansett.. Gud bedre!! :/

***

Kuppene kommer som perler på en snor her.



***

At ingen har tenkt på dette tidligere? Eller kanskje det er grunn til det..



***

Dette er en av favorittene. Jeg ser for meg at "Kremmeren fra Bergen" har funnet denne på gaten, stjålet den fra bestemor eller rett og slett snauset den under en eller annen bilulykke eller lignende. Synd han ikke fikk tak i begge.



Sånn tatt i betraktning at dette er et produkt som er spesialtilpasset for det individuelle øret, skulle dette være et kjempekjøp.

***

Nå er det slutt på å kaste bort tiden på kortspill. Naken skal man bli uansett!



***

Det er nå ting begynte å bli interessant. Jeg fant produkter som faktisk var i stand til å skape en hel livsstil. At de ikke rett og slett kaller den "øvrig"-kategorien for "krim og svindel"?

Man kan begynne i det små med å sprite opp alkoholen med dette vidunderproduktet. Vi vet jo alle hvor mye penger som er i alkohol.



Alkoholmisbruk fører gjerne med seg andre typer misbruk. Denne pipa skulle gjøre jobben. Har sansen for det fantastiske ordvalget. "..Røyke tobakk eller Urter i glass er den eneste form uten tilleggssmak eller andre giftstoffer."



Ting skal gjerne oppbevares. Det er snodig hvor mye av denne typen poser som er til salgs i vår avdeling av QXL. Det må være et stort marked for oppbevaring av enslige knapper, skruer og muttere og andre småting. Hendig at de er "veldig tette", enkelt kan åpnes og lukkes med én hånd og at de "Kan brukes til alt mulig". Jeg regner med at det inkluderer dine urter og krydderblandinger... Kjekt for hobbykokken.



Har man først gått til anskaffelse av en masse små plastikkposer, kommer virkelig det neste produktet til god nytte. Du ser de har valgt å bruke en mynt i illustrasjonen for posene. Du kan nemlig veie mynten din. Det er selvsagt også greit med 0,02 grams nøyaktighet når man holder på med gjærbakst.



Jeg synes muligheten til å veie hmmm... tobakk (!) er ubetalelig. Jeg har hørt at få ting kan måle seg med en rullings med nøyaktig 1,28 g. Petterøes 3.

Det er klart at all denne handlingen på nettet koster penger, men jeg fant denne investeringen i egen fremtid.



Inntektene er sikret!

Jeg er glad det følger med en opplæringsvideo på DVD for oss gutta som er litt på jordet. Skulle derimot det å rappe bilstereo´n til naboen ikke dekke kostnadene, kan du alltids kjøpe det neste produktet for så å kunne rappe TV´en og video´n hans også.



Stadige tyverier i nærmiljøet kan skape en viss spent stemning, så det kan være greit å sette opp dette for å sjekke hvem som ringer på.




Eventuelt kan du intstallere et eller to på soverommet til naboen. Hvis ikke det å rappe bilen og innboet hans er nok, mener jeg..

Skulle du lykkes å slå deg opp i den kriminelle verden - noe alt ligger til rette for her - er det kun én ting du mangler. Og selvsagt er også dette til salgs på QXL. Jeg tar av meg hatten!



Jaja..

Hmmm.. sånn i ettertid ser jeg at man kunne hatt mye moro med det kameraet.. Nei, det skremmer meg faktisk det kameraet. :/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Velkommen tilbake igjen! Jeg ser med stor glede og forventning frem til hva du kommer til å trylle frem fra dine notater på mobiltelefonen.... :-)

Hva gjelder QXL så er jeg rett og slett sjokkert over dine funn. Det er jo egentlig ikke overraskende, men jeg har i min naivitet trodd at innholdet var mer seriøst enn hva du har vist!

Og så lurer jeg litt på... Hva er det som får mennesker til å skrive utropstegn etter hver eneste setning? (han med legemidlene) Det virker så seriøst! Når man må skrike ut! Hver eneste detalj! Jeg må nok bare løpe og kjøpe!!

Hilsen Kristine!!

Mr. S. DuSett :) sa...

Som alltid har du så rett, så rett. :)