søndag, juli 15, 2007

Det svakeste leddet..

Det sies at det er det svakeste leddet som definerer styrken på en kjede.

Det var på vei til golfbanen for litt siden jeg oppdaget dette skiltet i forbindelse med et veiarbeidsområde. Jeg måtte snu for å ta bilder av det, men slapp å kjøre så langt tilbake. Skiltene var nemlig identiske på begge sider av veiarbeidsområdet... Ord blir fattige, kjenner jeg.


Det som plager meg mest er tanken på hvor mange mennesker som sannsynligvis har vært involvert i "og/eller" håndtert skiltene uten å ha reagert på skrivefeilen - eller (sukk..) bare gitt blaffen. Jeg ser for meg følgende:

- Personen som bestilte bokstavene. Er det her feilen ble begått? Skrev han opp "Manuell dirigering" på et ark, talte opp antall l´er og r´er og glemte å bestille u´ene eller skrev han feil i utgangspunktet?

- Personen som jobber med grafisk og er så lite interessert i jobben sin at han enten glemmer å slenge med 2 u´er eller ikke reagerer på at de mangler i bestillingen? Kanskje u´ene var med? Det bringer oss i så fall over på den beste av alle dimlingene...

- Personen som satte bokstavene på skiltene. Skilt er jo ikke som en IKEA-hylle hvor man enten mangler en skrue til slutt eller har en til overs.. Man må kunne stille visse krav til personer som jobber med å skrive skilt?

- Personen som er ansvarlig for lagring og oppbevaring av alle skilt og rekvisita.

- Personen som hentet disse skiltene på lageret og tok dem med seg ut til veiarbeidsområdet. Jeg vil anta at de sto ved siden av skilt som var korrekt skrevet?

- Som jeg kjenner selvlysende-klær-og-gravemaskin-bransjen er det liten sjanse for at han som hentet skiltene er den samme som måtte klatre opp for å skru dem fast.

Og her sitter jeg og kjenner et intenst behov for et sterkt ledd i denne kjeden.

For at skiltene passerte mange svake - er det en skremmende stor sjanse for.. Hva er det som skjer med verden???

Ingen kommentarer: