torsdag, oktober 12, 2006

Papirholderen

Jeg holder på med å pusse opp deler av leiligheten min. Ikke noen totalrenovasjon, men mer en oppfrisking. Behovet er helt klart tilstede. Det er merkelig hvor fort man blir vant til midlertidige løsninger rundt en selv. Dette inkludert badets mangel på dorull-holder. Men nå var handlingens tid inne.

Jeg tenkte en kjapp tur innom kelkoo.no kunne gi meg en pekepinn om markedets innhold. Jeg må innrømme at jeg er svak for alt som er italiensk og det ikke tok lange tiden før jeg var inne på baderomsutvalget til italienske Alessi. Mine øyne falt på en utrolig vakker liten sak. Ordinær pris 850.-! Lekker var den, men paradokset prisen kontra dens bruk - altså hva den egentlig var slo meg. Samtidig følte jeg en slags respekt for dem som hadde tatt seg bryet med å designe noe så flott for noe så simpelt. På en merkelig måte kjente jeg nå en forståelse av respekt og stolthet for den utvalgte toalettrull som skulle få henge der og sole seg i glansen av det flotteste Italia har å tilby. Nesten som en begravelse til sjøs i soloppgangen hvor kisten på verdig måte glir sakte over rekka og ut i havet. Ut i havet, ja.. Men hvilken skjebne ventet dette stolte papir?

Der sprakk tankeboblen! Jeg lukket browservinduet og bestemte meg for å finne noe på IKEA. Der er jo tross alt ingen vits i å hause opp stemningen for en stakkar hvis skjebne er bestemt for altfor lenge siden..

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, kjenner meg litt igjen. Bra skrevet N-P. Keep it up.

Mr. S. DuSett :) sa...

Takk. Det gjør alltid godt med "skryt" fra en redaktør ;)

Snakkes :)

Anonym sa...

Jeg vil se et bilde av bilen din ;-)

Kör hårdt!

Mr. S. DuSett :) sa...

Hehehe

Huff, ja.. Hele den bil-affæren som ble som en liten fødsel får bli en egen liten historie. Gjorde et sinnsykt godt kjøp, i det minste.. ;)

Anonym sa...

Bra skrevet! Beste hilsener fra Eveneven