mandag, november 13, 2006

Da Kåre mistet mobilen, ansikt og sannsynligvis alle rettigheter til å sove noen andre steder enn på sofaen den neste måneden.. Hva nå?

Jepp, forrige ukes snakkis. For min del er den totalt og fullstendig ferdigsnakket, men jeg føler likevel for å si følgende; "Nei, Kåre.. Ikke mobilen... Ikke mobilen!" Ferdig snakket.

Det interessante rundt denne situasjonen er hvordan vi taklet den. Jeg for min del reagerte umiddelbart når jeg hørte nyheten på radioen med et intenst ønske om å få se disse bildene. Det er forsåvidt greit. Jeg var laaaangt fra alene om å få den reaksjonen. Det er forresten litt fascinerende hvor mange nyhetsminutter denne saken fikk i media. Jeg tror til og med at den var førsteoppslag visse steder.

Uansett, jeg var svært tilfreds med å observere at bildene befant seg på min datamaskin den neste morgenen. For det er her sakens kjerner ligger..

Punkt 1: I starten ble det et slags kappløp om hvem som hadde fått bildene. Hvem som var så heldig å få lov til å nyte Kåres pinlige øyeblikk. Hvem som kjente noen som kjente noen som osv..

Punkt 2: (Det er her det blir stygt) Hadde bildene vært publisert i et magasin - type Se&Hør - som man kunne kjøpe i butikken eller på en internettside som man kunne gå inn på, hadde forsåvidt saken vært "grei". Men sånn var det ikke. Bildene var kun tilgjengelige på mail! Dette hadde rett og slett utviklet seg til nærmest en e-mailkampanje som sveipet over det ganske norske folk.

Med den største glede, iver og skadefryd spredte vi bildene på mail til venner og familie som om vi hadde gjort sladder til en kunstform. Folket gikk rett og slett Se&Hør i næringen og banket sokkene av dem.

Og jeg innrømmer jeg var en part i dette. Det er tydeligvis en del av vår natur.

Jeg husker også den gangen jeg fikk innholdet fra Paris Hiltons mobiltelefon lenge før den saken kom i nyhetene. Det var altså før de store kjendisenes telefon-numre ble endret og fremdeles funket. Og jeg moret meg over å lese i kalenderen hennes at hun måtte huske å kjøpe angrepiller den neste mandagen...

I disse skal-vi-danse-tider bør Tone Damli Aaberge - som var så lur at hun satt toppløs rundt poolen i Hellas sammen med en gjeng norske 18-årige gutter med kameramobiler - også nevnes...

- Og ja.. Jeg har de bildene også.

Huff! Vi er fæle!

Ingen kommentarer: