fredag, januar 12, 2007

Halleluja broder!

Jeg er som tidligere nevnt ateist, men det nærmeste jeg kommer en gud og religion er Steve Jobs og Apple Computers.

I går var en jubelens dag. Apple introduserte sin første mobiltelefon, iPhone, og for en telefon! Hele greia er en 3.5 tommers hyperoppløsnings - wide - touchscreen for bruk med fingeren inkl. superkul scrolling, hele OSX (hehe... vi har nå "smartere" mobiler enn folks hjemmepc´er), fullt kompatibelt med mac og pc´er - oppdateres/synces automatisk mot maskinen din og lades akkurat som iPod´en. Samt en av de kuleste tingene jeg har sett på lenge; en sensor som merker om du holder telefonen på høykant eller på tvers og dermed endrer skjermbildet og funksjoner deretter.

Jeg nevner bare så vidt sensorene som hele tiden måler lyset der du er og tilpasser lyset i skjermen optimalt. Sparer batteri, vet du. For å ikke snakke om sensoren som merker når du setter telefonen opp mot øret og dermed skrur av displayet for å unngå at du trykker på noe med kinnbeinet.

Jeg anbefaler på det varmeste å ta en titt på de små demo-filene (QuickTours). Se og nyt.. http://www.apple.com/iphone/

Halleluja!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Nils-Petter og godt nyttår :-)
Vet du om telefonen kan synke direkte mot en Microsoft Exchange server? (Eller tilsvarende apple-løsning - hvis det finnes da... ;-))? Det er bare tullinger som synker mail, kontakter og kalender mot pc'en sin vettu ;-)
Børre

Mr. S. DuSett :) sa...

Howdy, Børre!

Godt nytt år til deg óg.

Jeg vet ikke om de vil kjøre dette opp mot .mac (dotmac) eller lignende.

Her er et par korte demoklipp om dotmac for "dumme amerikanere":
iDisk

Sync

Communicate