lørdag, januar 20, 2007

Syk! Auu! Vondt!

Har vært sengeliggende store deler av uka med noe som kanskje kan være bihulebetennelse.

Jeg skal være ærlig og innrømme at den diagnosen er noe løst satt - og på egen regning, men faktum er at jeg har hatt en "feber-hodepine" ut av denne verden denne uken. Uansett hva jeg har gjort eller hvordan jeg har beveget meg har det raskt blitt etterfulgt av en svært markant følelse av å bli slått i bakhodet med en slegge - øynene åpne eller lukket, sittende eller liggende. Og den følelsen er tross alt ganske lett å kjenne igjen.

Nå skal det sies at menneskearten er relativt tilpasningsdyktig, så disse sleggeslagene fikk sin sjarm etterhvert som jeg klarte å forutse når de kom. Jeg fant også ut at jamring ikke hjalp så mye, men at noe som kanskje mer kan minne om et primal-brum langt bak i halsen i det smellet kom hadde en viss lindrende effekt.

Sånn sett i betraktning at jeg har vært konstant forkjølet siden lenge før jul, spørs det om jeg ikke må krype til korset og komme meg til lege på mandagen. Eller tirsdag. Eller i løpet av uka, i det minste...

Jeg er langt fra kvitt hodepinen, men måtte dog på jobb kl. 07.00 i morges. Ja, ikke sant det er synd på meg? Men aldri så galt at det ikke er godt for noe(n). Som mann elsker jeg jo å klage over å være syk! Det er jo ingen som er så syke som oss menn?

2 kommentarer:

noft sa...

Pingle,kylling,kjærring!!!
Det er med forargelse og stor fortvilelse jeg leser innlegget ditt P!!Bare overskriften får meg til og lure på hva slags oppvekset denne store såkalte MANNEN har hatt!! Det er helt tydelig at P ikke fikk høre kjente strofer som: "gå ut å blø!!!gulvet er ny vasket!!" Eller;" kast krykkene om det er så vanskelig å lufte bikkja!"
Nei her råder nok silkehansker og "bare bli hjemme du gutten min 37,5 i feber er ikke til å spøke med!!"
NEI OG ATTER NEI!!
Hva skal jeg da si om min situasjon opp i det hele.Jo jeg må ganske enkelt hanskes med disse "mannfolka" hver dag i form av tlf. med: "må bli hjemme i dag.Syk, auu,vondt!!!
Fytterakkern til pingler!!!!
Hvem er jeg??
Noft:En overvektig kar med hjerte trøbbel på antideprisive med et syndrom i ryggen som gjør hverdagen til et helvete!! Som kronen på hverket bor jeg sammen med en krøpling som trenger stell 24 timer i døgnet!!!
NEI GUTT DETTE MÅ TA SLUTT!!!
Nå må jeg ta alle tablettene mine så jeg kommer meg på jobb i mårra.Godnatt!!

Mr. S. DuSett :) sa...

LOL!! Herlig med konstruktive tilbakemeldinger fra sjefen sin om sykesituasjonen! :D Det er fordelene med å jobbe i en vernet bedrift.

Jeg er stolt av min oppvekst. Det at jeg sitter når jeg tisser behøver ikke bety at jeg er noe mindre mann enn deg!

Hvis du ikke passer deg nå, kjører jeg en Yssen på deg. Er ikke så moro det - eller hva, Gerd Liv? :P

I verste fall kommer jeg opp til deg og gjentar min siste bragd; drikke alt ølet ditt, knekke to av stolene dine, knekke fiskestanga di til 4.500.- fordi jeg skulle spanke lillesøsteren din før jeg spiste den mugne loffen din og la meg.